Ungdomsafdelingen

Formålet med ungdomsafdelingen er at fremme interessen for sejlsport blandt børn og unge i alderen 7 til 20 år, uanset køn. Vores mål er at give dem en spændende og underholdende oplevelse gennem aktiviteter som øvelsessejladser, weekendture, kapsejladser og stævner, hvor de kan møde andre unge med samme interesse og samarbejde med sejlklubber landet over.

Vi sejler med en bred vifte af både, herunder 4 forskellige jolletyper og Nordisk Folkebåd-kølbåde. Deltagelse i kapsejladser, weekendture og stævner er tilgængelig i løbet af sommeren.

I vintermånederne tilbyder vi undervisning i sejladsfærdigheder, kapsejladsregler, førstehjælp, tovværksarbejde, navigation og meget mere.

Sikkerheden er vores højeste prioritet, og alle vores fartøjer er i sikker og god stand. Alle sejladser ledes af erfarne instruktører. Som et ekstra sikkerhedstiltag kræves det, at enhver, der ønsker at deltage i afdelingen, fremlægger et svømmebevis som dokumentation.

Ungdomsafdelingen har 5 bådtyper til rådighed:

• Optimist joller til 7 til 15-årige.
  • Zoom 8 joller som efterfølger for optimisten.
  • Laser enkeltmandsjolle til de mere øvede.
  • Feva tomandsjoller.
  • Hobie 405 tomandsjoller med trapez til de skrappe.
  • Nordisk Folkebåd som er en kølbåd til tur -weekend- ferie og kapsejlads for juniorsejlere – forældresejlere og ledere.

Er du interesseret i sejlsport og godt kammeratskab, og har du lyst til at vide mere, så kontakt ungdomsafdelingsleder, Michael Elmo Pedersen.

Et medlemskab af ungdomsafdelingen koster kr. 740.- om året.
Dertil kommer kr. 400,- til jolleleje om året.

Tilmelding og kontakt til:
Ungdomsafdelingsleder Michael Elmo Pedersen
Mob. 21 21 69 74

ungdom@odensesejlklub.dk

Følg med

This error message is only visible to WordPress admins
Error: Invalid Feed ID.

Vores partnere